Åbningstider/Handelsbetingelser/Fortrolighed

Åbningstider

Vores fysisk butik i Årslev  har følgende åbningstider.
Man-Fre 10.00 – 17.30 (November-Februar kun telefon/web åbent frem til 14.30)

Lør 10.00-12.00

Søn/helligdage – Lukket.

Lukket mellem Jul-Nytår, kan dog kontaktes pr. telefon/mail og særskilt åbning kan evt. aftales.
Andet lukning pga. ferie osv. varsles her på websitet.

Du kan kontakte os på mail butik@cykelposten.dk, som vi besvarer normalt indenfor 5 timer i hverdagen.

Cykelposten.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.
Handelsbetingelser

Bestilling. Sådan handler du hos os.

På cykelposten.dk kan du som udgangspunkt kun bestille varer du kan se på vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Cykelposten er primært en fysisk butik og der er en hel del varer i sortiment som ikke er på webshoppen endnu.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler med cykelposten.dk indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse kan du logge ind på siden eller sende den mail til butik@cykelposten.dk
Firmainformationer:
DB Linguabike ApS
Stationsvej104
5792
Årslev
Tlf: 50505792
E-mail: butik@cykelposten.dk
CVR-nr.: 32329314
Etableringsår: Cykelposten blev grundlagt i 2011.

Betalingskort:

Vi modtager følgende betalingskort:
Dankort
Visa/Dankort
Visa
Visa Electron
Mastercard
Maestro
JCB
Levering og leveringsomkostninger:
De fleste ordrer afsendes senest første hverdag efter ordreafgivelsen såfremt varen er på lager. Er dette ikke muligt sender vi dig en mail herom.
Levering kun til Danmark:
Levering er som Post Danmark privatpakke, enten med eller uden omdeling.. Leveringsomkostninger oplyses ved bestilling. Ordrer på kr. 2000 og herover sendes fragtfrit. Leveringstiden er normalt fra dag til dag men der kan være forsinkelser med leveringstid op til 3-4 dage.
Betaling: Der tages ikke gebyr ved betaling på Cykelposten.dk. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Cykelposten.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Fortrydelsesret:
De har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor De eller en af Dem angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse
For at udøve fortrydelsesretten skal De meddele os (Cykelposten, Stationsvej 104, 5792 Årslev) Deres beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). De kan benytte den vedhæftede standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. De finder den nederst her.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis De sender Deres meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
De kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Følger af fortrydelse
Hvis De udøver Deres fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra Dem, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af Deres eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om Deres beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som De benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre De udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges De ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller De har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.
De skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, de har meddelt os, at de ønsker at fortryde dit køb. De skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Udgifterne forventes at beløbe sig til et beløb der overstiger det beløb De har betalt Cykelposten i porto.
De hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
Hvis De fortryder deres køb, får du naturligvis det beløb De har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som De hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis De fortryder købet, skal varen sendes til:
Cykelposten, Stationsvej 104, 5792, Årslev.
De kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. dog kun mod forudgående aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
De skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, De ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav
Vejledning vedr. evt. forringelse af en vares værdi som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på (Denne vejledning er ikke udtømmende)
Du må prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i vores butikslokaler. Hvis varen er prøvet ud over det, betragtes varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Cykelposten anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare med udgangspunkt i følgende vejledende retningslinjer for værdiforringelse: Hygiejneprodukter med forsegling, hvor forsegling er brudt, vil medfører at værdien af produktet fastsætte til nul.
Ved olie- og energiprodukter med brudt forsegling, kan der ske en større værdiforringelse, og værdien af varen kan i nogle tilfælde fastsættes til nul, såfremt varen ikke længere har en markedsværdi.
Desuden alt sportstøj/sko/hjelme som har været brugt (vasket/fraklippet/ødelagt hangtags/skilte/labels) vil blive underlagt en vurdering der kan medføre en værdiforringelse. Generelt fraråder Cykelposten at du bruger beklædningsgenstande, såfremt du ikke er sikker på at beholde genstanden.
Det accepteres at forseglingen på software, batterier, Cd-er og DVD-er IKKE må brydes, såfremt fortrydelsesretten ønskes bevaret. Denne type varer bliver taget i brug, når blisterpakningen brydes, og dette medfører en forringelse af varens salgsværdi. Det er derfor vigtigt, at man afgør, om man vil beholde varen eller fortryde købet inden blisterpakningen brydes. Det er muligt at undersøge varerne uden at bryde blisterpakningen
0 % værdiforringelse Varen returneres i ubrugt og ubeskadiget stand og i original emballage: Kan varen monteres, eller kan der monteres noget på varen, betragtes varen som brugt, hvis dette er sket. Produktet skal
se ud som du selv ville forvente at en fabriksny vare ser ud, dvs. som da du modtog den. For at modtage hele købsbeløbet retur må du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Ved køb af produkter i produktgrupper hvor emballagen udgør en væsentlig del af produktets nyværdi, er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor på de nævnte produktgrupper altid sendes med retur, hvis du skal være sikker på at der ikke sker en reduktion af tilbagebetalingen.
BEMÆRK: Varen skal være pakket forsvarligt. Eventuelle skader, som kan opstå under transporten er dit eget ansvar.
Reklamationer:
Købelovens beføjelser om mangler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på Cykelposten.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten kan dog være begrænset af produktets naturlige levetid. Produkter som kæder, kranse, dæk m. fl. kan betegnes som sliddele. Enkelte varer har udvidede garantier, som i så fald fremgår af varens brugshenvisning. Dvs. at såfremt reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, kan du enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation Hvor hurtigt skal jeg reklamere? Din reklamation skal være indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamerer du indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du skal dog straks ophøre med at bruge varen, når du opdager fejlen, da du selv hæfter for eventuelle følgeskader, samt forværring af fejlen ved fortsat brug. Vi anbefaler kraftigt, at du kontakter os straks, og inden du sender varen retur, hvis du konstaterer en fejl på varen, da dette kan nedsætte behandlingstiden betragteligt. Rimelige fragtomkostninger refunderes i forbindelse med reklamationer
Varen sendes til: Cykelposten Stationsvej 104, 5792 Årslev
Når du returnerer varen, beskriv venligst problemet med så mange detaljer som muligt. Du skal desuden vedlægge en kopi af fakturaen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget den. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation
Persondatapolitik:
For at indgå aftale med Cykelposten.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Ved levering til firmaer: CVR DOG KUN EFTER FORUDGÅENDE AFTALE
Ved levering til offentlige institutioner: EAN DOG KUN EFTER FORUDGÅENDE AFTALE.
Registreringen af dine personoplysninger foretages med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Cykelposten.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via Cykelpostens website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren samt evt. fremtidige ansatte i webshoppen og bogholderiet har/får adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Cykelposten.dk er butikkens indehaver, David Bouch.
Kundeoplysninger hverken opbevares eller transmitteres krypteret. Oplysninger afgivet til Cykelposten.dk bliver aldrig videregivet eller solgt til tredjemand, og der registreres ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Cykelposten.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Cykelposten via butik@cykelposten.dk.
Klageadgang:
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Cykelposten.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugernævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:
Forbrugerklagenævnet:
Carl Jacobsens vej 35,
2500
Valby
Tlf.: 41 71 50 50
http://www.kfst.dk/
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
– Til Cykelposten, Stationsvej 104, 5792 Årslev butik@cykelposten.dk:
– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato
(*) Det ikke relevante udstreges

Fortrolighedspolitik

 

Fortrolighed
Cykelposten ved at du tænker på hvordan informationer om dig bruges og deles, og vi påskønner din tillid til at vi vil behandle disse fortroligt. Denne tekst beskriver vores politik omkring personlige oplysninger. Ved at besøge Cykelposten, accepterer du ligeledes de metoder, der er beskrevet herunder.

Hvilke oplysninger samler Cykelposten ind?
Informationen om kunderne hjælper os med løbende at forbedre din shopping oplevelse hos Cykelposten. Herunder er beskrevet hvilke oplysninger vi indsamler.

Informationer du giver os:
Vi modtager og opbevarer enhver information du direkte afgiver på vores web-site eller anden måde. Du kan frit vælge, at udelade disse informationer, men det vil afskrive dig fra at udnytte mange af vore kunde-services. Vi bruger den information du giver os til bl.a at svare på dine henvendelser, tilpasse fremtidige shopping-besøg til netop dit behov, forbedre vores forretning, og kommunikation med dig.

Automatiske informationer:
Vi modtager og opbevarer bestemte informationer hver gang du er i forbindelse med os. For eksempel, som mange andre, bruger vi “cookies,” og vi modtager tekniske informationer når din webbrowser besøger Cykelposten. Nederst på siden kan du læse mere specifikt, hvilke informationer vi opsamler. En række firmaer tilbyder dig værktøjer til at besøge web-sites anonymt. Det vil, naturligvis, afskære os fra at personificere dine oplevelser hos Cykelposten når vi ikke kan genkende dig, men vi ønsker, at du skal vide, at de findes.

E-mail kommunikation:
Hvis du ikke ønsker at modtage nyhedsbreve eller anden mail fra os, skal du ind på din egen konto og fravælge nyhedsbreve og adviseringer.

KREDITKORT SIKKERHED:
Vi har gjort os stor umage med at kunne tilbyde en sikker løsning til vore kunder og garanterer, at vi ikke gemmer følsomme oplysninger på vores egen server.
Alle kreditkort informationer indtastes i et sikkert miljø (SSL), og sendes i krypteret form videre til PBS.
Når du betaler en ordre med kreditkort, får Cykelposten retten til at hæve beløbet, når vi afsender din ordre.
Det kan samlet skitseres således:

Ordre Hæves Beløb
Komplet Ved afsendelse Hele beløbet
Del-leveret Sidste forsendelse Hele beløbet
Delvis udsolgt * Ved afsendelse Beløbet minus udsolgte linier
Udsolgt Ingen Annulleres

* Du kontaktes inden ordren ekspederes, og har naturligvis mulighed for at annullere hele ordren.

Hvad med Cookies?
Cookies er alfanumeriske “identifikationer” vi overfører til din computer\’s harddisk gennem din web-browser, som sætter vort system i stand til at genkende din browser og tilbyde features så som automatisk login og permanente indkøbskurve så du kan opbevare produkter her over flere besøg.
Din browser er i stand til at behandle brugen af cookies på flere måder, herunder helt at udelade anvendelsen heraf. Men, cookies er forudsætningen for at få det fulde udbytte af faciliteterne hos Cykelposten og vi anbefaler derfor, at tillader brugen af cookies, i en eller anden form.

Deler Cykelposten de informationer der opsamles?
Information om vore kunder er en vigtig del af vores forretning, og vi hverken sælger eller bytter med andre. Vi deler kun kundeinformationerne med vore tilknyttede afdelinger som Cykelposten ejer eller er en del af.

Forretnings overdragelse:
I takt med udviklingen af vores forretning, vil vi måske købe eller sælge aktiver. I sådanne handler er kundeinformationer normalt en af de overdragne aktiver. Ligeledes, i det usansynlige tilfælde, at Cykelposten, eller væsentlige dele heraf bliver opkøbt, vil kundeinformationerne være en naturlig del af en sådan handel.

Beskyttelse af Cykelposten og andre:
Vi frigiver konto og andre personlige informationer, når vi finder det nødvendigt for at følge gældende lov; se vores Regler forAnvendelse; eller for at beskytte rettigheder, ejendom, eller sikkerheden omkring Cykelposten, vore brugere eller andre. Herunder udveksling af informationer med andre selskaber, for at imødegå svindel og bedrageri f.eks. i forbindelse med kreditkort.

Med din accept:
Ud over det ovenfor skitserede, vil du modtage information, såfremt dine oplysninger evt. skulle deles med 3. part, og du vil have muligheden for at sige nej.

Hvor sikkert er mine opysninger opbevaret?
De oplysninger Cykelposten indsamler / modtager gemmes i en database, der beskyttes af flere niveauer af adgangskontroller.
Det er vigtigt, at du beskytter mod misbrug af dit password og uautoriseret brug af din computer. Sørg altid for at logge af på computere du deler med andre.

Hvilke informationer har jeg adgang til?
Cykelposten giver dig læse-adgang til følgende informationer om dig, og i visse tilfælde mulighed for at ændre denne information. Listen vil være under forandring i takt med ændringer på vores web-site.

Hvilke muligheder har jeg?
Vi skal bruge et minimum af information, for at kunne sende varer til dig, men du behøver ikke at oprette en konto hos Cykelposten.
Med en konto får du imidlertid adgang til rabatter, permanent varekurv, nyhedsbrev og lignende. Du kan til enhver tid tilføje / rette / slette informationerne på “Min konto” side.

Automatisk indsamlet information (detaljer)
De oplysninger vi indsamler og analyserer omfatter din IP-adresse; login; e-mail adresse; password; computer og forbindelsesinformation så som browser type og version, operativ system og platform; indkøbs historie; URL-adresserne til og fra vores web-site, herunder dato og klokkeslet, cookie nummer, og produkter du kiggede på eller søgte efter.

Dette websted bruger etracker-teknologi (www.etracker.com) til indsamling af data om de besøgendes adfærd på webstedet. Disse data indsamles anonymt til brug for markedsførings- og optimeringsformål. Alle besøgsdata gemmes ved hjælp af et anonymt bruger-ID til aggregering af an brugsprofil. Cookies kan blive anvendt til indsamling og arkivering af disse data, men dataene er ikke personligt identificérbare. Dataene vil ikke blive anvendt til identifikation af en besøgende, og de aggregeres ikke med personlige data. Indsamling og lagring af data kan på ethvert tidspunkt afvises hvad angår efterfølgende services.Oplysninger om facebook og fortrolighed kan findes her. https://www.facebook.com/about/privacy/

NY SIDE. DELVIS UNDER KONSTRUKTION Afbryd